Bilim tarihi dersindeki ilk günüm.Kimilerine zorla seçtirilen bilim tarihi dersimiz.3.Derste anca katılabildim aralarına.Gönülsüz öğrenciler,gönüllü gelipte dersin halini gördükten sonra gönülsüzleşen öğrenciler toplanmış ders işliyoruz.Ders denirse...
Ne umutlarımız vardı derse girmeden önce...Çok rahat olacaktık,bulduğumuz herşeyi bulup getirip paylaşacaktık.Sonra ne oldu?.Tipik devlet okulu profiline geri döndük.Öğretmen tüm konuları eşit şekilde bölmüş ve kişilere dağıtmış,her hafta konusu gelen anlatıyor(!) diğerleri dinliyor.Ders bu...
Belki teoride güzel bir ders işleyiş şekli ama pratikte değil.Bugün,konusu gelen arkadaşlar her sınıfta olabileceği gibi hazırlanmadan konu hakkında en ufak bir bilgiye sahip olmadan gelmişler tabii.Ne mi oldu?.Konuyu anlatmayana ödevden "sıfır" vereceğini söyleyen öğretmen karşısında resmen dersi baltaladılar.Ellerinde öğretmenin elindeki kitabın fotokopisi var ve sıfır almamak adına tüm konuyu okudular(!).Anlatmalarını geçtim,okuyabilselerdi şükredecektim.O kadar bozuk bir türkçe ile okumaya başladı ki bir tanesi...Izdırap anları başladı.Oku oku bitmez bir de 11 sayfa...Uyanıklık yapayım dedi atlayarak okuyayım dedi,"bahsettiğimiz gibi" dediği şeylerden aslında hiç bahsetmedi.Zar zor dayanıp yarısına geldiğimizde ise sayfaları karıştırdı başa döndü.Onuda geçtim pis pis sırıtmaya başladı ağlaması gereken haline...
İşte bu insanlar öğretmen olacak.Bu adamlar 3. sınıfta ve seneye mezun olacaklar.Değil öğretmeyi okumayı dahi doğru dürüst bilmeyen,araştırmaktan bir haber öğretmenler...Vay Türkiye'nin haline...
Sonu ne olacak biliyor musunuz?.O derste o öğrenci can çekiştiği halde hiç bir müdahalede bulunmayan,sürekli önüne bakıp kalemiyle bişeyler karalayan öğretmenler çocuklarımıza öğretmeye gelecek.En çok sinirlendiğim nokta o idi.Resmen 1 saat göz yumdu bu duruma hiç kimse hiçbirşey anlamadığı halde...Açıkcası girmediğim 3 haftaya üzülmedim.Eğer o 1 saati dışarıda internetten konuyu araştırarak geçirseydim çok daha faydalı olurdu...
Bu eğitim sistemiyle toplumumuzu refah milletler seviyesine çekmemiz biraz zor görünüyor...

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder